2 Şubat 2014 Pazar

Suşi Yapımı

Eşimle Suşi nasıl yapılır?dedik ve bunun için neler gerekiyo araştırdık.Malzemeleri aldıktan sona bir kaç video izledik yapmaya başladık ve sonuç başarılıydı.Yanına Surimi salatası da çok güzel gidiyor :)

Malzemeler (Ortalama 25 tane suşi çıkıyor)
* Yosun yaprağı (Real'de bulabilirsin içinde epey var bize 1,5 sene gitti)
* 2 su bardağı Jasmine Pirinç 
* 1 çay kaşığı Elma Sirkesi
* 1 çay kaşığı Tuz
* 1çay kaşığı Şeker

Suşi içi için
* 1 tane salatalık 
*  Surimi (Migros'ta bulabilirsiniz)
* 1 tane Avakoda
* Biraz kaşar
* Biraz Pınarın krem peyniri 
 
Üzeri için
* 1 tane mezgit

Tercihe göre kalamar ve karides de konulabilir.Sizin hayal gücünüz ve damak tadınıza kalmış :)

Yapılışı
Ben pirinçleri lapa pişirmiyorum Türk usulü pişiriyorum.2 su bardağına pirinçe 3 su bardağı su ekliyorum.Pirinçlerin Jasmine olması gerekiyor.Baldo pirinçle de denedim ama beğenmedim.Jasmine pirinçin o kokusu Baldo pirinçte yok tabi tercih sizin.Piştikten sonra elma sirkesi,tuz ve şekeri ekliyoruz karıştırıyoruz.Suşi içi için hazırladığımız malzemeleri tabağa koyuyoruz.Yapmaya başlıyoruz yosun yaprağını hazırladığımız bambu servisine koyuyoruz fotoğraftaki gibi streçliyoruz tel tokayla tutturuyoruz.Bir tabağı biraz su koyuyoruz hafif yosun yapragını ıslatıyoruz üstüne pirinçleri koyuyoruz.İnce ince dilimlediğimiz salatalıkları, surimiyi ve kaşarı koyuyoruz sarmaya başlıyoruz.Tahta bıçakta güzelce kesiyoruz.Yeni bi yosun yaprağına da avakoda, krem peynir ve surimi koyup sarıp kesiyoruz.Sıralama size kalmış pirinçlerimizi bitirdikten sonra bazılarının üzerine mezgit koyuyoruz.Tabaklara servis edip afiyetle yiyiyoruz :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder